Nu börjar vi blogga!

Nyhet  •  2012-10-02 14:24 CEST

Idag är det premiär för Västtrafikbloggen. Här kommer Västtrafiks vd Lars Backström med kollegor att skriva regelbundet om arbetet inför lanseringen av den nya trafiken i december.

Bloggen vänder sig främst till Västtrafiks kunder, gamla såväl som nya. Bloggarna kommer att berätta om arbetet med att leverera bra och pålitlig kollektivtrafik inför 2013. De ska skriva om sådant som fungerar och det som kanske inte gör det, förklara bakgrunden till olika beslut och kommentera aktuella händelser som har med kollektivtrafiken att göra.

Tanken med bloggen är att låta läsarna få kika in bakom kulisserna och ta del av det arbete som pågår hos oss. Innehållet ska präglas av öppenhet.

De som kommer att blogga är i första hand Andreas Almquist (utvecklingschef), Daniel Cardell (bemanningsansvarig kundservice), Lars Backström (vd) och Sara Gärtner (biträdande projektledare på infraavdelningen). Vi kommer också då och då att göra plats för gästbloggare från olika delar av Västtrafik.

Inlägg kommer att publiceras ett par gånger i veckan och i första hand kommer innehållet att fokusera på den nya trafiken som rullas ut i december.

Bloggen hittar du på www.vasttrafik.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom