Betala resan från Åsa station med sms

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2013 10:06 CET

Vid tidtabellsskiftet den 15 december börjar Öresundstågen mot Göteborg stanna vid nyöppnade Åsa station i Kungsbacka. En nyhet i samband med detta är att Västtrafiks sms-biljetter kommer att gälla på tågen.

Tidigare har det bara varit möjligt att resa med Västtrafiks periodkort på Öresundstågen men i samband med öppningen av Åsa station införs sms-biljett som komplement för att göra det enklare att resa. Det innebär också att den som startar sin resa med buss till Åsa station har möjlighet att betala för hela resan till Göteborg med sms-biljetten Göteborg++.

Med en sms-biljett kostar tågresan mellan Åsa och Göteborg 60 kr för vuxna och 45 kr för skolungdom. Bifogat finns en folder där det går att läsa mer om de olika biljetterna för den som reser från Åsa station.

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.