Bussplanen på Kampenhof asfalteras om

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 14:55 CEST

Bussplanen på Kampenhof resecentrum behöver asfalteras om. Västtrafik måste därför tillfälligt flytta flera gater. Detta kommer att leda till många bussar på en mindre yta.

Arbetet är en del av Västtrafiks underhållsarbete och beräknas pågå den 6 oktober alternativt 7 oktober mellan klockan 6:00 och 15:30. Därefter ska trafiken gå ifrån sina ordinarie hållplatser.

Beror på vädret

Asfalteringen är väderberoende.
- Regnar det för mycket kan arbetet inte utföras. Duggar det går det bra. Vi räknar med att arbetet genomförs den 6 oktober, men är vädret inte med oss så får vi skjuta på arbetet en dag framåt, säger Eva Jerninger, trafikutvecklare på Västtrafik.
Regnar det både den 6:e och 7:e oktober flyttas arbetet fram, förmodligen till våren 2011.

Personal på plats
Utförandet innebär att gaterna 21- 28, som vanligtvis går till och från bussplanen vid Kampenhof, flyttas till Kampenhofsgatan där gate 31- 35 finns. För att underlätta för resenärerna kommer personal att finnas på plats för hjälp och vägledning.
- I rusningstrafik kommer det att vara många bussar på en liten yta samtidigt. Det kan uppfattas som rörigt men vi hoppas att resenärerna har överseende med detta. Hittar du som resenär inte din gate, tveka inte att fråga personalen som är på plats, säger Eva Jerninger.

Eva Jerninger, trafikutvecklare Västtrafik, 0708- 27 38 91
Västtrafiks presstjänst, 0771- 41 43 99

Västtrafik finns till för alla som reser kollektivt i Västra Götaland. All trafik upphandlas i konkurrens och körs på entreprenad. Vi ägs av kommunerna i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen. Huvudkontoret finns i Skövde och lokalkontor finns i Borås, Göteborg, Skövde och Vänersborg. Västtrafik har cirka 200 anställda och 6 500 förare kör för företaget. Varje dag görs en halv miljon resor med våra 2 300 fordon, vilket motsvarar 24 000 mil. VÄSTTRAFIK AB, Box 123, 541 23 Skövde. Besöksadress: Stationsgatan, Resecentrum. Tel: 0500-46 44 00 Fax: 0500-48 91 48. Styrelsens säte: Skövde, org.nr. 556558-5873, www.vasttrafik.se