​Extra bussar till Överby i december

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 07:00 CET

För att möta julhandelns ökade efterfrågan på resor till och från Överby sätter Västtrafik in extra bussar på linje 65 på fredagar och lördagar under december.

Bara under den första hälften av november gjordes det över 10 000 resor med linje 65 till och från Överby Köpcentrum. När julhandeln nu drar igång på allvar sätter Västtrafik in extra bussar från både Vänersborg och Trollhättan.

De extra bussarna sätts in vid de mest populära avgångarna på fredagar och lördagar för att skapa fler sittplatser och mer utrymme för barnvagnar och rullatorer. Alla avgångar finns sökbara i Västtrafiks reseplanerare.

Så ofta går linje 65
På vardagar går linje 65 varje kvart mellan Vänersborg och Trollhättan hela dagen fram till kl. 19, och därefter varje halvtimme.

På lördagar går linjen varje kvart mellan kl. 10.30 - 17.30. Övriga tider går det en buss varje halvtimme. På söndagar går det en buss varje halvtimme.

Nöjda kunder och biobränslen i Tvåstad
Västtrafiks kunder i Tvåstad tillhör de nöjdaste i hela länet. Vid den senaste undersökningen var 97 procent av resenärerna nöjda med sin senaste resa.

Alla bussar i Tvåstads stadstrafik drivs med lokalt producerad gas eller det biobaserade förnybara bränslet RME.

Kajsa Oscarsson, marknadsförare Nobina, 0701-87 24 10

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.