​​​Festlig invigning av nygammal butik

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2015 14:41 CET

Röda mattan rullades ut och vd Lars Backström hälsade välkommen. Kunderna var mycket positiva när Västtrafikbutiken på Drottningtorget öppnade på nytt efter renovering.

Vädret var kanske inte så festligt under den gråregniga fredagsförmiddagen, men det var ändå god stämning bland de kunder som besökte den nyrenoverade butiken för första gången. De möttes av en öppnare, mer välkomnande och modern miljö. Dessutom har servicenivån höjts ett snäpp då antalet kassor utökats från tre till fyra.

– Den nya butiken verkar jättebra. Men det gick så fort att få hjälp att jag knappt hann se mig om, berättade Birgitta Nyberg från Göteborg.

Under invigningen bjöds de första kunderna på en chokladask för att fira att butiken fått en ny kostym. Dessutom var Västtrafiks vd Lars Backström på plats för att hälsa dem välkomna.

Butiken på Drottningtorget har varit stängd för renovering sedan den 9 januari, men är normalt en av Västtrafiks mest besökta butiker. Med sitt centrala läge utanför Centralstationen möter den dessutom många tillfälliga besökare i Göteborg och Västsverige.

Fakta Västtrafiks butiker
Västtrafik har totalt nio egna butiker. Butiken på Drottningtorget är den fjärde i ordningen att renoveras enligt det nya butikskonceptet. De tre första var Nils Ericsonterminalen, Frölunda och Trollhättan.

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.