Helgöppet på Västtrafiks Facebooksida

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2016 10:36 CEST

Nu utökar Västtrafik sin kundservice på Facebook. Från och med 15 oktober kan resenärerna få svar på sina frågor även under helger.

På Västtrafiks Facebooksida kan resenärerna ställa frågor, lämna synpunkter och tipsa om förbättringar. Tidigare har resenärerna främst fått svar under kontorstid mellan klockan 08.00 och 16.30, men från den 15 oktober svarar man även under lördagar och söndagar mellan klockan 09.00 och 16.00.

– Det handlar om att finnas där våra resenärer finns och på Facebook kan vi ge snabba svar som många kan ta del av samtidigt, säger Malin Linekrans, teamledare på Västtrafiks kundservice.

På sikt kommer öppettiderna att utökas ytterligare för att bättre matcha de tider som Västtrafiks vanliga kundservice har öppet.

– Sociala medier har blivit en av de viktigaste kanalerna för att kontakta oss och att ha en bra kundservice via Facebook är något som våra resenärer förväntar sig av oss, säger Malin Linekrans.

Västtrafiks presstjänst 0771–41 43 99
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 395 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.