​Kollektivtrafik och träning ger sundare livsstil

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2015 10:59 CEST

Just nu kommer många tillbaka från semestern och då passar Västtrafik på att dra igång kampanjen Kom i form. Tillsammans med Friskis&Svettis-föreningarna i Västra Götaland vill Västtrafik locka till en hälsosam livsstil genom träning och smarta resor.

Kampanjen kommer bland annat att synas på Västtrafiks fordon, på webben och i sociala medier med start idag och fram till den 13 september.

– Forskning från olika håll i världen visar att människor som reser ofta med kollektivtrafiken får bättre hälsa. Därför vill vi uppmuntra de som redan reser med oss och samtidigt locka nya kunder att pröva både kollektivtrafik och träning, säger Maria Björner Brauer, enhetschef försäljning och marknad på Västtrafik.

Kunder som köper resor hos Västtrafik för 300 kr eller mer kan ta del av kampanjerbjudandet som ger ett treveckors träningskort på valfri Friskis&Svettis-anläggning i Västra Götaland.

Mer information för journalister:
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se
Västtrafiks kundservice 0771-41 43 00

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.