Livemusik på Borås Resecentrum

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2017 09:31 CEST

Foto: Eddie Löthman, Västtrafik

Pendelpausen är Västtrafiks nya satsning för att ge kunderna kulturupplevelser medan de byter buss eller väntar på nästa avgång. Imorgon sker premiären. Då står Kulturskolans elever för underhållningen på Borås Resecentrum.

Imorgon är det premiär för Västtrafiks nya kultursatsning, Pendelpausen, i Borås Resecentrum. Med start kl. 08:30 kommer elever från Kulturskolan i Borås bjuda på livemusik och sång.

– Pendelpausen har sin utgångspunkt i en idé om att kultur och kollektivtrafik tillsammans kan bidra till det goda livet för invånarna i regionen. Vår förhoppning är att vi ska kunna erbjuda det här på fler platser framöver, säger Jelena Vitkovic, projektledare på Västtrafik.

Det är inte första gången Västtrafik arrangerar kulturevent i trafiken. Tidigare har kunderna fått uppleva musikuppträdanden på linje 55 ElectriCity och pianokonsert på Stenpiren Resecentrum i Göteborg.

Scenprogram Borås Resecentrum den 26 september:
Klockan 08:30 Klassorkester årskurs 4.
Klockan 09:00 Klassorkester årskurs 5.
Klockan 12:00 Ester och Thora. Gitarrspel och sång unplugged.
Klockan 16:00 Mellanstadiekör.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.