Möt Västtrafik i Almedalen

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2018 13:33 CEST

Varför är bussen sen? Tillsammans med Keolis arrangerar Västtrafik en programpunkt om framkomlighet under årets Almedalsvecka i Visby. Ihop med inbjudna politiker och experter uppmärksammar vi de problem som bristande framkomlighet i våra städer skapar och vilka lösningar som finns att tillgå.

Tid: måndag 2 juli kl 13-13.45
Plats: Donnerska huset, Donners plats 1

Så säkrar vi framkomligheten i våra städer
Samhällets, näringslivets och resenärernas kostnader för förseningar i kollektivtrafiken uppgår till miljardbelopp. Ett enormt resursslöseri, men det finns lösningar. I Stockholm har Keolis testat enkla, snabba och kostnadseffektiva åtgärder som kan förbättra framkomligheten. Vilka utmaningar har Göteborg när staden utvecklas och vilka lösningar ser politiken? Vad blir bilens roll i framtidens stad?

Medverkande:
Shahbaz Khan, ordförande trafiknämnden (S), Göteborgs stad
Axel Josefson, vice ordförande trafiknämnden (M), Göteborgs stad
Astrid Adelsköld, framkomlighetschef, Keolis
Roger Vahnberg, vice vd, Västtrafik
Susanne Spicar, moderator

Läs mer om programmet här

Kristian Lans, kommunikationsstrateg 0706-22 57 80
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.