Nu är Västtrafiks årsredovisning klar

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2015 11:50 CET

”2014 har präglats av konsolidering och utvecklingsarbete. Vi är mer långsiktiga än tidigare och vi har en tydlig bild av vart Västtrafik är på väg.” Så skriver Västtrafiks vd Lars Backström i årsredovisningen för fjolåret som nu finns tillgänglig.

Förutom att berätta om att Västtrafiks kunder blir allt nöjdare och att bolagets ekonomi är i balans finns här bra läsning för den som är intresserad av hur Västtrafik och kollektivtrafiken i Västsverige utvecklas. I år har vi valt att sätta extra fokus på Västtrafikmodellen. Ett arbetssätt som stakar ut vägen för hur vi tillsammans med våra partners ska nå målen om nöjdare kunder och fördubblat resande.

Västtrafiks årsredovisning laddar du enklast ner genom att klicka på länken nedan under Relaterat/Dokument.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.