Ny Västtrafikbutik i Borås

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2017 12:44 CET

Imorgon torsdag invigs den nya Västtrafikbutiken i Borås Resecentrum. Butiken ersätter den gamla på Södra Torget.

Butiken i Borås Resecentrum är helt ny och ska ge både kunder och butikspersonal en större, öppnare och trevligare miljö att vistas i. Imorgon kl. 07.00 öppnar den för första gången. För att fira bjuder Västtrafik på festligheter och kaffe i butiken.

– Utöver en ny och större butik, innebär det nya läget att vi kan hjälpa fler kunder. En stor del av busstrafiken kör vid resecentrum och samtidigt blir det närmre för tågresenärerna. Vi är också glada över att kunna erbjuda längre öppettider, säger Maria Holmström, försäljningschef på Västtrafik.

Längre öppettider
För att erbjuda en bättre service till kunderna förlängs öppettiderna med en timme både morgonen och kvällen under måndag till fredag. De nya öppettiderna blir kl. 06.00-19.00. Butiken kommer även att vara öppen på lördagar kl. 08.00-17.00.

För kunder som i fortsättningen vill köpa biljetter på Södra torget finns Pressbyrån och Torgkiosken. I appen Västtrafik To Go erbjuds möjligheten att köpa biljetter var och när som helst. För övriga ärenden och kundservice är de välkomna till den nya butiken.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.