Nya avsnitt av podcasten Nästa hållplats

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2017 13:59 CET

Podcasten Nästa hållplats handlar om morgondagens kollektivtrafik – och om de trender och fenomen som påverkar vårt sätt att resa: digitalisering, urbanisering, individualisering, och hållbarhet. Nästa hållplats är ett samtal mellan Västtrafiks vd Lars Backström och intressanta människor som spanar in i framtiden.

I senaste avsnittet får vi besök av Micco Grönholm, Head of Future i Helsingborg stad. Han jämför kollektivtrafiken med tablåstyrd TV, resonerar kring bilens framtida status och ställer frågan: Måste framtidens kollektivtrafik bygga på linjer och tidtabeller? Micco säger att man inte får serotoninkickar av en busstur men Lars Backström, vd på Västtrafik, hävdar motsatsen.

Alla avsnitt av Nästa hållplats hittar du här.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.