Nya tidtabeller den 18 augusti

Pressmeddelande  •  2013-08-14 14:33 CEST

På söndag den 18 augusti återgår Västtrafik till vintertidtabell och passar samtidigt på att göra justeringar av avgångstider och körvägar för en del linjer. Tidtabellskiftet innebär även att de tidigare beslutade neddragningarna av trafiken på linjer med få resenärer träder i kraft.

En lista över aktuella förändringar uppdelat per område finns på Västtrafiks hemsida där även alla nya tidtabeller går att läsa och ladda ner. Västtrafiks reseplanerare är uppdaterad med den senaste trafikinformationen och nya tidtabeller finns uppsatta på hållplatserna.

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom