​Över 100 000 använder Västtrafik To Go

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 09:32 CEST

På bara en månad har över 100 000 kunder laddat ner Västtrafik To Go. Varje vecka köper tusentals kunder sitt månadskort i mobilen. Sedan lanseringen har Västtrafik To Go uppdaterats och bland annat fått snabbare uppstartstid.

– Intresset för Västtrafik To Go har verkligen överträffat våra förväntningar. Vi får in många förslag på nya tjänster och andra förbättringar och jag hoppas att det fortsätter så. Det här är ju bara början! säger Lars Backström, vd för Västtrafik.

Västtrafik To Go lanserades i början av april och är ett komplement till Västtrafiks övriga kort och biljetter. Till att börja med erbjuder appen köp av enkelbiljetter och månadskort. I nästa steg ska den uppdateras med en ny funktion för reseplanering. Västtrafik To Go finns tillgänglig för nedladdning i App Store och Google Play.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.