Pressinbjudan: Förhandsvisning av Nol station

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 14:36 CET

Snart är det äntligen dags för tågtrafiken på Alependeln att dra igång. Den 9 december blir en historisk dag då den första pendeltågslinjen på 20 år invigs i Västsverige.

Arbetet med att få alla detaljer på plats inför trafikstarten pågår för fullt. Men redan nu vill Västtrafik bjuda in till en förhandsvisning av en av de nya pendeltågsstationerna och berätta mer om hur de ska fungera när trafiken drar i gång.

På plats från Västtrafik finns Stefan Ekman, infrachef och Jarl Samuelsson, tågtrafikchef, samt även representanter från Trafikverket och Ale kommun.

Tid: torsdag 1 november kl 10.00
Plats: Nol station, Ale
Resförslag från Göteborg: Lila express avgår från Nils Ericson Terminalen 09:16 (framme vid Nol station 09:47).

Anmälan görs till press@vasttrafik.se eller genom att ringa Västtrafiks presstjänst på 0771-41 43 99 senast 31 oktober kl 17.00.

Välkommen!

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.