Pressinbjudan: Invigning av ny bussdepå

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 15:36 CET

Onsdag den 11 december invigs en ny bussdepå i Trollhättan. Med plats för ett 50-tal bussar kommer den att bli en modern arbetsplats med verksamhet under hela dygnet.

Den nya depån började byggas i oktober 2012 och är en av flera satsningar på området som Västtrafik genomför. Depån kommer att bli en viktig del i Trollhättans och regionens kollektivtrafik och är strategiskt placerad i direkt anslutning till Trollhättans resecentrum.

Västtrafik bjuder, tillsammans med trafikföretaget Nobina, in media till invigningen. Programmet startar klockan 15:30 och avslutas strax efter klockan 16:00 med guidad tur inne på depån.

15.30 Mingel och enklare förtäring
16.00 Invigning och tal av Leif Blomqvist, styrelseordförande Västtrafik, Paul Åkerlund, kommunstyrelsens ordförande Trollhättans Stad och Oscar Bondesson, operativ chef Nobina
16.15 Guidad rundvandring

Välkommen!

Johan Tallhage, fastighetsutveckling depåer 0700-82 22 49

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.