Pressinbjudan: Välkommen att besöka Västtrafiks nya pendeltåg

Pressmeddelande  •  2012-09-12 17:56 CEST

Nu har Västtrafik fått sina första nya pendeltåg levererade. Det vill vi uppmärksamma genom att ge media tillfälle att komma ombord, provsitta och prata med personer från Västtrafik, Alstom och SJ Götalandståg.

Som en del av Västtrafiks satsning på fördubblat resande har Västtrafik beställt 22 nya tåg från Alstom. Detta för att kunna erbjuda fler resenärer möjlighet att resa med oss på ett smidigt och bekvämt sätt. Tågen, Coradia Nordic X61, kommer att sättas i trafik successivt på de tre pendeltågslinjerna Ale, Kungsbacka och Alingsås. Kungsbackapendlarna får dock vänta till nästa höst då ombyggnationen av Göteborgs centralstation är klar

Västtrafiks styrelseordförande Leif Blomqvist kommer att finnas på plats tillsammans med bland andra Västtrafiks vd Lars Backström och vice vd Roger Vahnberg.

Tid: fredag 14 september kl 13-15

Plats: Göteborg central, spår 13

Fika kommer att serveras. Välkommen!

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom