Pressinformation om nya linje 100, 101 och 102 samt provåkning av den nya dubbeldäckaren

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 12:24 CET

Västtrafik presenterar den helt nya trafiken som startar den 12 december. En trafik som ska kunna konkurrera med och ta marknadsandelar från bilen genom hög komfort, tätare turer och tre nya linjer.

Vi startar på Västtrafiks kontor i Borås där vi berättar om bakgrunden, visionerna och trafikupplägget. Sedan går vi till Borås resecentrum där visar upp dubbeldäckaren som ska gå mellan Göteborg och Borås och omvänt. Vi avslutar med att åka en tur.

Medverkande:
Leif Blomqvist, styrelseordförande Västtrafik, Johnny Bröndt, vice ordförande Västtrafik, Ulf Olsson, styrelsemedlem Västtrafik och kommunstyrelsens ordförande i Borås stad, Mats Johansson, affärsområdeschef Orusttrafiken samt Mikael Olsson trafikchef Västtrafik.

Tid:
Onsdag 17 november klockan 15.00
Plats:
Västtrafiks kontor, Västerbrogatan 5, Borås

Kristian Ördell, presschef Västtrafik, 0706-22 57 80 Västtrafik finns till för alla som reser kollektivt i Västra Götaland. All trafik upphandlas i konkurrens och körs på entreprenad. Vi ägs av kommunerna i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen. Huvudkontoret finns i Skövde och lokalkontor finns i Borås, Göteborg, Skövde och Vänersborg. Västtrafik har cirka 250 anställda och 6 500 förare kör för företaget. Varje dag görs fler än 750 000 resor med våra 2 600 fordon, vilket motsvarar 38 000 mil. VÄSTTRAFIK AB, Box 123, 541 23 Skövde. Besöksadress: Stationsgatan, Resecentrum. Tel: 0500-46 44 00 Fax: 0500-48 91 48. Styrelsens säte: Skövde, org.nr. 556558-5873, www.vasttrafik.se