Problem med Västtrafiks provåkarkort

Pressmeddelande  •  2013-01-11 17:31 CET

Västtrafik har tyvärr upptäckt ett problem med en del av de 50 000 provåkarkort som skickats ut till provpendlare i Västsverige. På grund av ett fel vid tillverkningen har ca 3 000 provåkarkort fått för kort giltighetstid, vilket gör att de inte kan aktiveras. Kunder som redan aktiverat sitt kort drabbas inte.

Idag skickar Västtrafik ut ett e-postmeddelande till de drabbade provresenärerna för att be om ursäkt för det inträffade och informera om att nya kort är på väg. På måndag postas nya provåkarkort till berörda kunder med två nya provåkarveckor och förlängd giltighetstid. Dessa kort kan aktiveras fram till den 17:e februari.

Kunder som reser med felaktigt provåkarkort löper naturligtvis ingen risk att drabbas av tilläggsavgift.

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.

Hej! Fick ett nytt ersättningskort med posten men det fungerade inte heller.... ??????

- Teresia Hellman - 2013-01-21 14:53 CET

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom