Surfa gratis på stadsbussarna i Borås

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2017 15:05 CEST

Bild: Thomas Harrysson

Nu blir det gratis internet ombord för alla som reser i Borås stadstrafik. Bakom satsningen står Västtrafik och trafikföretaget Nobina, som kör stadsbussarna i Borås.

Från och med oktober kan Västtrafiks kunder surfa gratis ombord på stadsbussarna i Borås. Alla de 67 stadsbussarna har utrustats med wifi. Satsningen görs i samarbete med Nobina, som kör trafiken.

– Vi vill möta kundernas behov och förbättra servicen ombord. Under sommaren har vi installerat usb-uttag på stadsbussarna i Borås och nu tar vi ytterligare ett steg för att göra kollektivtrafiken mer attraktiv genom att möta kraven på ny teknik, säger Fadil Divovic, trafikchef på Nobina Borås.

Förutom gratis internet är stadsbussarna utrustade med USB-uttag. Vid varje säte finns plats för två laddkablar.

Så funkar det: internet ombord
Sök upp och anslut din mobil till wifi-nätverket NOBINA FREE WIFI. Inget lösenord behövs.

Fadil Divovic, trafikchef för Nobina Borås, tel 033-700 75 03
Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.