Tätare turer och snabbare resor mellan Skövde och Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2017 09:00 CEST

Bild: Pao Duell/MTR

Den 1 oktober kan Västtrafiks kunder glädjas åt tätare turer och snabbare resor mellan Skövde och Göteborg. Då börjar Västtrafiks Region Runt Xtra-biljetter gälla på MTR Express tåg som trafikerar sträckan.

Från och med den 1 oktober kan Västtrafiks kunder resa på Region Runt Xtra 30 dagar med MTR Express tåg mellan Skövde och Göteborg. Det innebär upp till 51 nya avgångar varje vecka i varje riktning.

— Vi är väldigt glada över samarbetet med MTR Express. Det innebär att vi kan erbjuda våra kunder ett ännu större utbud av snabba resor mellan Göteborg och Skövde, säger Torvald Svahn, biträdande affärschef på Västtrafik.

Kortare restid
Det tar 70 minuter att ta MTR Express-tåget mellan Skövde och Göteborg, vilket är 15 minuter kortare restid än regiontågen. Tågen gör bara ett uppehåll på vägen, i Herrljunga eller Alingsås. Västtrafik har cirka 17,000 kunder per år som reser mellan Skövde och Göteborg på Region Runt Xtra-kortet.

—Vi ser mycket fram emot att välkomna alla pendlare med Region Runt Xtra-biljetter till MTR Express. I tillägg till resor mellan Skövde och Göteborg hoppas vi att många också får upp ögonen för oss som ett punktligt, prisvärt och bekvämt alternativ för resor till Stockholm, säger Peder Osterkamp, kommersiell chef på MTR Express.

För att resa med MTR Express behöver innehavare av Regionen Runt Xtra-biljetter boka en sittplats på mtr.se innan avresa. Detta görs genom att ange Regionen Runt Xtra-biljettnumret som värdebeviskod.

För mer information kontakta:
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99,
press@vasttrafik.se
Peder Osterkamp, kommersiell chef MTR Express, 0766149217, peder.osterkamp@mtr.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.