​Teateruppträdanden på Nils Ericson Terminalen

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2017 08:00 CEST

Foto: Eddie Löthman, Västtrafik

Pendelpausen är Västtrafiks nya satsning för att ge kunderna kulturupplevelser medan de gör ett byte eller väntar på nästa avgång. Imorgon på Nils Ericson Terminalen står Teaterstråket för underhållningen när de spelar scener ur sina teaterföreställningar.

Imorgon är det dags för Västtrafiks nya kultursatsning, Pendelpausen, i Nils Ericson Terminalen. Med start kl. 08:00 spelar fyra lokala teatrar från Teaterstråket utdrag ur sina kommande föreställningar.

– Med Pendelpausen vill vi ge våra kunder mervärde i vardagen. Kollektivtrafiken och kulturen bidrar på sina egna sätt till det goda livet för invånarna i regionen. Vår förhoppning är att kunna erbjuda det här på fler platser framöver, säger Jelena Vitkovic, projektledare på Västtrafik.

Det är inte första gången Västtrafik arrangerar kulturevent i trafiken. Tidigare har kunderna fått uppleva musikuppträdanden på linje 55 ElectriCity och pianokonsert på Stenpiren Resecentrum.

Scenprogram Nils Ericson Terminalen den 27 september:
Klockan 08:00 Teater Sesam ur Ringaren i Notre Dame.
Klockan 08:30 Teater Uno ur Flyga högt.
Klockan 16:00 Teater Trixter ur Sång för Kassandra.
Klockan 16:30 Masthuggsteatern ur Signalisterna.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.