Trafikinformation: Göteborgs central stängs av för arbeten

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2013 14:42 CEST

Trafikverket genomför underhållsarbeten på Göteborgs central helgen 3-4 augusti vilket påverkar all tågtrafik till och från Göteborg. Arbetet startar på lördag 3/8 kl 18.05 och pågår fram till söndag 4/8 kl 17.05. Bussar ersätter tågen och Västtrafik kommer att ha informatörer på plats för att hjälpa resenärerna.

När trafiken på Göteborgs central stängs av vänder tågen vid alternativa stationer. Bussar till och från Nils Ericson Terminalen ersätter tågtrafiken på de mellanliggande sträckorna. För bästa resvägsförslag hänvisar Västtrafik till hemsidan där detaljerad information och tillfälliga tidtabeller för samtliga linjer finns.

Det är viktigt att observera att ersättningsbussarna i flera fall avgår tidigare än tågets ordinarie avgångstid. Västtrafik uppmanar resenärerna att vara ute i god tid och att räkna med längre restider än vanligt på grund av avstängningen.

Informatörer kommer att finnas på plats på Göteborgs central, Nils Ericson Terminalen och Trollhättan resecentrum, samt vid stationerna i Partille, Lerum, Bohus, Surte och Liseberg.

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.