Trafikinformation: Inga tåg mellan Töreboda och Falköping

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 10:42 CET

Trafikverket genomför just nu kontaktledingsbyte mellan Töreboda och Falköping. Det innebär att båda spåren på sträckan kommer stängas av för tågtrafik de kommande två helgerna. Bussar kommer att ersätta de inställda tågavgångarna.

Den första avstängningen sker lördag 16 januari kl 21.00 till söndag 17 januari kl 09.30. Arbetet återupptas söndag 17:e januari kl 23.00 till måndag morgon 18 januari kl 06.00. Alla tågavgångar ersätts med buss, undantaget tåg 7205 med avgångstid kl 05.34 måndag morgon som går Töreboda-Skövde.

Den andra avstängningen sker lördag 23 januari kl 21.00 till söndag 24 januari kl 09.30. Arbetet återupptas söndag 24 januari kl 23.00 till måndag morgon 25 januari kl 06.00. Alla tågavgångar ersätts med buss, undantaget tåg 7205 med avgångstid kl 05.34 måndag morgon som går Töreboda-Skövde.

Bussersättningen använder följande lägen:
Töreboda: Hållplatsläge D
Skövde: Hållplatsläge F
Stenstorp: Hållplats, Ågatan
Falköping: Hållplatsläge R

För mer information om trafikläget i samband med kontaktledningsbytet mellan Töreboda och Falköping se Västtrafiks webbplats.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.