​Trafikinformation: Inställda tåg på grund av spårbyte

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2015 13:00 CEST

Trafikverket arbetar just nu med att byta ut spåret på sträckan Alingsås-Göteborg. Från måndag den 10 augusti kl. 22.00 till onsdag den 12 augusti kl. 24.00, kan endast ett spår utnyttjas på sträckan Lerum-Partille. Detta påverkar tågtrafiken med ett flertal inställda avgångar.

Arbetet påverkar Alingsåspendeln, tåg mellan Göteborg-Skövde/Nässjö och Kinnekulletåget. På Västtrafiks webbplats finns detaljerad information om vilka avgångar som ställs in och hur ersättningstrafiken körs.

Förseningar i trafiken kan förekomma och Västtrafik uppmanar därför resenärer att vara ute i god tid. Västtrafiks reseplanerare är uppdaterad med den senaste informationen.

Västtrafik presstjänst 0771-41 43 99

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.