Trafikinformation: Power Big Meet

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2018 11:00 CEST

Sök din resväg på Västtrafiks hemsida eller i appen Västtrafik To Go. Foto: Thomas Harrysson

Mellan den 5-7 juli påverkas busstrafiken i Lidköping med anledning av evenemanget Power Big Meet. Kollektivtrafiken kommer att förstärkas på vissa linjer och vara tillfälligt indragen på vissa sträckor under vissa tider.

Busstrafiken påverkas under olika etapper från torsdagen den 5 juli till lördagen den 7 juli. Under vissa tider då framkomligheten är svår kommer kollektivtrafiken att vara indragen. Vi kommer även att förstärka busstrafiken med linjerna 15, 16 och 17.

För de som ska resa i stadstrafiken under dessa dagar rekommenderar vi att man planerar sin resa i förväg. Sök din resväg på Västtrafiks hemsida eller i appen Västtrafik To Go, där du även kan köpa din biljett.

Tänk på att linjerna påverkas under olika tider på dygnet, under de dagar evenemanget pågår.

Så påverkas trafiken:

Linje 1 Express
Hållplats Sjukhuset Lidköping är indragen den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00. Hållplats Arenan får ett tillfälligt läge där hållplatsen Ågårdsskogen tidigare låg. Gäller den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00

Linje 100 och linje 102
Hållplatserna Idrottens hus, Sjukhuset, Stadsträdgården och Nya stadens torg är indragna den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00. Hållplats Arenan får ett tillfälligt läge där hållplatsen Ågårdsskogen tidigare låg. Gäller den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00.

Linje 130 och linje 132
Hållplatserna Plastgatan, Bäckvägen, Campingen, Framnäs City och Torggatan är indragna den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00.

Linje 135
Hållplatserna Gamla stadens torg, Tunnbindaregatan och Kartåsplan är indragna den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00.

Linje 136
Hållplatserna Fridhemsparken och Kartåsplan är indragna den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00.

Linje 137
Hållplatserna Campingen, Förstadsvägen, Nonnens Väg, De la Gardievägen, Rudenschöldsgatan, Ågårdsgatan, Missionskyrkan och Nya Stadens Torg är indragna den 5 och 6 juli mellan klockan 16:00 och 04:00.

Linje 105
Hållplatserna Nya stadens torg, Stadsträdgården, Sjukhuset, Idrottens hus, Arenan, Alebäcksgatan, Majåker, Kockgården, Mjölnaregården, Flygplatsen, Stommen, Vigrum, Halmstad, Norra Härene, Lovenevägen, Torpa, Flöje och Kättorp är indragna den 5 och 6 juli mellan klockan 12:00 och 04:00. Den 7 juli är linjen helt indragen.

Linje 1 och linje 2
Hållplatserna Bäckvägen, Campingen, Förstadsvägen, Framnäs City, Torggatan, Nya stadens torg, Stadsträdgården, Sjukhuset, Idrottens hus, Arenan, Solhaga, Wennerbergsskolan, Husabygatan, Tunnbindaregatan, Stadshuset, Gamla stadens torg, Missionskyrkan, Ågårdsgatan, Rudenschöldsgatan, De la Gardievägen, Nonnens väg, Lunnelidsvägen och Gränsvägen är indragna den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 04:00.

Linje 9
Linjen är helt indragen den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 15:30 och 04:00.

Linje 15, 16 och 17
Linjerna förstärker busstrafiken den 5, 6 och 7 juli mellan klockan 16:00 och 20:00, se linjernas körvägar i tidtabellen eller i Västtrafiks Reseplanerare.

Frågor som rör evenemangets övriga påverkan på vardagslivet hänvisas till Lidköpings kommun.

Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se
Lidköpings kommun, 0510-77 01 19, kommun@lidkoping.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.