​Trafikinformation: Så kör vi under Göteborgsvarvet

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2015 08:00 CEST

Den 23 maj är det dags för årets upplaga av Göteborgsvarvet och det innebär att kollektivtrafiken kommer att ta lite andra vägar än vanligt genom Göteborg från cirka klockan 12.30-19.00.

Spårvagnslinjer som påverkas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 och 13

Busslinjer som påverkas: 16, 18, 19, 20, 25, 50, 52, 60, 86, 90, 91, 96, 402, 761, Rosa express, Gul express, Blå express, Röd express och flygbussarna

Utöver ordinarie busstrafik går avgiftsfria direktbussar mellan Korsvägen och Botaniska trädgården, Åby travbana och Botaniska trädgården samt Volvo PV och Marklandsgatan.

Detaljerad information om hur kollektivtrafiken påverkas hittar du på Västtrafiks webbplats.

Visa nummerlapp eller startbevis
På tävlingsdagen får alla som deltar i Göteborgsvarvet fria resor inom Göteborg samt med Ale-, Alingsås- och Kungsbackapendeln genom att visa upp nummerlapp eller startbevis.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.