Trafikinformation: Så kör vi under Göteborgsvarvet

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2016 10:39 CEST

Den 21 maj är det dags för årets upplaga av Göteborgsvarvet och det innebär att kollektivtrafiken kommer att ta lite andra vägar än vanligt genom Göteborg mellan klockan 12.30 och 19.15.

Spårvagnslinjer som påverkas:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11.

Busslinjer som påverkas:16, 18, 19, 20, 25, 33, 50, 52, 60, 86, 90, 91, 96, 402, 761, Rosa express, Gul express, Blå express, Röd express och flygbussarna.

Detaljerad information om hur kollektivtrafiken påverkas hittar du på vasttrafik.se.

Utöver den vanliga kollektivtrafiken finns speciella pendelbussar att ta från Åby parkering och Högsbo industriområdes parkering till och från centrum. Det kostar inget att resa med dessa.

Åk med nummerlapp eller startbevis
Under torsdag 19 maj, fredag 20 maj och lördag 21 maj får alla som deltar i Göteborgsvarvet fria resor inom Göteborg och med Ale-, Alingsås- och Kungsbackapendeln genom att visa upp nummerlapp eller startbevis.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.