Trafikinformation: Så kör vi under Kulturkalaset och Way Out West

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2015 16:11 CEST

Mellan den 11 och 16 augusti fyller Kulturkalaset och Way Out West centrala Göteborg med kultur och aktiviteter. Kollektivtrafiken förstärks och vissa linjer får ändrade körvägar.

Så kör vi under Kulturkalaset
Den 11-16 augusti arrangeras Kulturkalaset i Göteborg, ett kostnadsfritt kulturevenemang för alla åldrar. Under kalaset förstärks buss- och tågtrafiken och vissa linjer får tillfälliga körvägar.

Varje kväll uppträder artister på Götaplatsen. Då kommer busstrafiken på linje 18, 52, 55 samt Flygbussarna att ledas om. På kvällen den 14 augusti och under eftermiddagen den 16 augusti berörs även spårvagnstrafiken på linje 4 och 5.

Trafiken påverkas under följande tider:
Tisdag 11/8 19.00-23.30
Onsdag 12/8 19.00-23.30
Torsdag 13/8 21.00-23.30
Fredag 14/8 17.00-24.00
Lördag 15/8 17.30-23.30
Söndag 16/8 12.30-19.00

Så kör vi under Way Out West
Den 13-15 augusti arrangeras Way Out West, en musikfestival i Slottsskogen i Göteborg. Under festivalen förstärker vi spårvagns- och busstrafiken till och från Linnéplatsen samt har trafikinformatörer på plats för att svara på frågor och hjälpa till.

Sök din resa med Reseplaneraren
Sök din resa med Västtrafiks reseplanerare som är uppdaterad med aktuella trafikomläggningar och den senaste informationen.

Så påverkas trafiken under Kulturkalaset
Så reser du kollektivt till Way Out West

Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.