Trafikinformation: Spårarbete på Bohusbanan

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2016 13:58 CEST

Från och med 3 oktober till och med 9 oktober pågår banarbete på Bohusbanan. Samtliga tåg är inställda på sträckan Göteborg – Stenungsund och omvänt under perioden. Avgångar kommer också att ställas in på sträckan Göteborg – Uddevalla och omvänt, framförallt under kvällstid och nattetid mellan klockan 20.00 – 05.00. Från 8 oktober klockan 12.00 till 9 oktober klockan 12.00 är tågen även inställda mellan Uddevalla och Strömstad och ersätts med buss. Resorna är sökbara i Reseplaneraren och tillfällig tidtabell finns på vasttrafik.se.

Arbete Uddevalla – Vänersborg
Under ett antal måndagar med start den 3 oktober kommer tågtrafiken mellan Uddevalla – Vänersborg ersättas med buss. Arbetet sker mellan klockan 11.00 – 13.00 och avslutas måndagen den 5 december. Mer information om ersättningstrafiken och tillfällig tidtabell finns på vasttrafik.se.

Västtrafiks presstjänst 0771–41 43 99
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 395 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.