Trafikinformation: Spårarbete Redbergsvägen

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2016 11:19 CEST

Underhållsarbetet vid Redbergsvägen pågår under tre nätter och innebär att spårvagnstrafiken mellan Ullevi Norra och Redbergsplatsen får ändrade körvägar mellan klockan 22:00 – 04:00. Trafiken läggs om med start måndagen den 30 maj och arbetet avslutas natten till den 2 juni.

Följande spårvagnslinjer påverkas av arbetet:

Linje 1
Kör Tynnered – Frölunda Torg – Marklandsgatan – Järntorget – Centralstationen – Ullevi Södra – S:t Sigfrids Plan – Virginsgatan – Östra Sjukhuset i båda riktningar.

Linje 3
Kör Marklandsgatan – Vagnhallen Majorna – Järntorget – Vasaplatsen – Centralstationen i båda riktningar.

Linje 6
Kör Länsmansgården – Eketrägatan – Hjalmar Brantingsplatsen – Nordstan – Järntorget – Sahlgrenska Huvudentré – Korsvägen – Ullevi Södra – Polhemsplatsen/Centralstationen – Gamlestadstorget – Nymånegatan – Kortedala i båda riktningar.

Linje 8
Kör Frölunda – Marklandsgatan – Sahlgrenska Huvudentré – Korsvägen – Ullevi Södra – Polhemsplatsen/Centralstationen– Gamlestadstorget – Angered i båda riktningar.

Ersättningsbussar för linje 1 kommer att gå mellan Centralstationen – Munkebäcks torg och för linje 6 mellan Gamlestadstorget – Redbergsplatsen.

Ytterligare information om spårarbetet finns på Västtrafiks webbplats.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 395 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.