​Trafikinformation: Spårarbete vid Hagakyrkan 16 augusti–28 september

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2015 07:00 CEST

Från 16 augusti kl. 05.00 till 28 september kl. 03.30 pågår ett spårarbete vid Hagakyrkan i Göteborg. Under tiden läggs delar av spårvagnstrafiken om i båda riktningarna.

Linje 1 får ändrad körväg på kvällsturer efter kl. 23:30 från Järntorget och efter kl. 00:00 från Centralstationen. Mellan Linnéplatsen och Grönsakstorget kör linjen då via Annedal och Vasaplatsen.

Linje 3 kör via Prinsgatan, Linnéplatsen och Brunnsgatan istället för Hagakyrkan 16 augusti 05.00 – 14 september 03.30. Under tiden 14 september 03:30 – 28 september 03:30 kör linjen via Hagakyrkan, Grönsakstorget och Domkyrkan till Brunnsparken.

Linje 6 kör via Brunnsgatan och Vasaplatsen istället för Prinsgatan, Järntorget och Hagakyrkan 16 augusti 05.00 – 14 september 03.30.

Linje 11 kör via Stenpiren istället för Hagakyrkan, Grönsakstorget och Domkyrkan 16 augusti 05.00 – 14 september 03.30.

Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.