Trafikinformation: spårarbeten på Bohusbanan

Pressmeddelande   •   Dec 30, 2016 08:00 CET

Under 2017 kommer veckovisa underhållsarbeten att genomföras på sträckan Uddevalla–Stenungsund. Underhållet kommer inledningsvis att ske nätter mellan tisdag och onsdag, klockan 22.00–06.00.

Banarbetet startar den 3 januari och avslutas den 22 mars 2017. Från den 27 mars till den 7 april samt mellan 15 maj och 2 juni utökas arbetet och pågår då under måndag till torsdag klockan 22.00–06.00.

Under dessa tider kommer tågtrafik vara helt avstängd i båda riktningar. Resenärer hänvisas till bussersättning och ordinarie busstrafik på Stenungsund express. Vissa turer kommer också att köras med anropsstyrd trafik.

Läs mer om hur tågtrafiken kommer att gå på Västtrafik webbplats. Reseplanerare är också uppdaterad med den senaste information.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 395 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.