​Trafikinformation: Vägarbete vid Kärra Centrum

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2015 07:00 CEST

På grund av ett vägarbete vid Kärra Centrum får flera busslinjer tillfälligt nya körvägar från 29 juni kl. 04.00 till den 11 juli kl. 04.00. Hållplatserna Kärra Kyrka, Lillekärr Norra och Burmans Gata dras in.

Linje 40 och Rosa Express
I riktning mot Klareberg kör linjerna från Kärramotet via Lillekärr Södra (tillfälligt hållplatsläge C) och Kärra Centrum (tillfälligt hållplatsläge D) till Klareberg, därefter ordinarie väg.

I riktning mot centrum kör linjerna från Klareberg via Kärra Centrum (tillfälligt hållplatsläge C) och Lillekärr Södra (tillfälligt hållplatsläge C), därefter ordinarie väg.

Linje 402
I riktning mot Nödinge kör linjen från Lillekärr Södra (tillfälligt hållplatsläge C) via Kärra Centrum (tillfälligt hållplatsläge D) och Klareberg, därefter ordinarie väg.

I riktning mot Lindholmen kör linjen från Klareberg via Kärra Centrum (tillfälligt hållplatsläge C) och Lillekärr Södra (tillfälligt hållplatsläge C), därefter ordinarie väg.

Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.