Trafikinformation: World Cup Ulricehamn

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 09:08 CET

I samband med att världscupen i längdskidor arrangeras i Ulricehamn den 21–22 januari kommer Västtrafik att förstärka busstrafiken till och från tävlingarna.

Under tävlingshelgen kan inte linje 200 köra sin normala sträcka utan kommer att delas upp i två linjer, där linje 200 extrabuss kommer att köra i skytteltrafik i centrala Ulricehamn mellan hållplatserna Sparbanken–Stenbocksgatan. Under lördagen kör extrabussen mellan klockan 08 och 18 och på söndag mellan klockan 08 och 16.

Resenärer på ordinarie linje 200 får byta till linje 200 extrabuss vid Ulricehamns busstation för att komma till tävlingsområdet. Närmaste hållplats är Sanatorievägen.

För resande från Göteborg förstärker Västtrafik ordinarie tidtabell på linje 100 mellan klockan 06 och 11. Första turen på linje 100 kommer att tidigareläggas till klockan 06:00 för att resenärerna ska hinna till starten i Ulricehamn. På sträckan Borås–Göteborg förstärks ordinarie turer på linje 100 mellan 16 och 19.

Resenärer från Tranemo och Falköping kan ta linje 209 till Ulricehamns busstation och byta till linje 200, extrabuss, för att komma till tävlingarna.

Se vasttrafik.se eller Västtrafiks reseplanerare för mer information om trafiken.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.