Västtrafik förenklar för kunderna

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 14:02 CEST

Nu är det enklare att ansöka om resegaranti på Västtrafiks hemsida tack vare ett nytt system för hantering av kundärenden. Förändringen innebär också förkortade svarstider.

​Anledningen till bytet av system är att Västtrafik vill förenkla, snabba upp och effektivisera hanteringen för att ge bättre service till kunderna.

– Det var dags att byta ut det gamla systemet och vi ville hitta en bra lösning som också skulle göra det enklare att hitta och ansöka om resegaranti på vår hemsida, säger Ronny Thörnqvist, chef för Västtrafiks kundservice.

För kunderna har det blivit enklare att göra reklamationer samtidigt som man kan lämna synpunkter, önskemål, beröm eller klagomål direkt på Västtrafiks hemsida. De kunder som reklamerar via nätet kan också välja hur man vill ha sin ersättning; via mobilen, vanligt brev eller epost för de kunder som är registrerade på Mina sidor.

– Vi hoppas och tror att våra kunder kommer att uppskatta de många fördelar som det nya systemet innebär, bland annat kortare svars- och handläggningstider, säger Ronny Thörnqvist.

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.