​Västtrafik To Go gör mobilen till månadskort

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2016 09:26 CEST

Nu lanseras Västtrafik To Go. En ny app som gör det enklare att köpa biljett och resa med kollektivtrafiken. Med Västtrafik To Go blir Västtrafik först i landet att erbjuda sina kunder månadskort i mobilen.

– Nu får våra kunder sin egen Västtrafik-butik i fickan där man kan köpa sin biljett precis när och var man vill. Det innebär utökad service, inte minst för våra trogna kunder som köper sitt periodkort varje månad, säger Lars Backström, vd Västtrafik.

Utvecklingen av Västtrafik To Go har skett i samarbete med Västtrafiks kunder, bland annat genom återkommande tester ute i kollektivtrafiken. Till att börja med erbjuder appen köp av enkelbiljetter och månadskort och kommer i nästa steg uppdateras med en ny funktion för reseplanering. Västtrafik To Go finns tillgänglig för nedladdning i App Store och Google Play. Redan har tusentals kunder laddat ner och testat appen.

– Vi ska vara där våra kunder är. Dagens konsumenter förväntar sig att kunna utföra vardagliga ärenden i mobilen och därför har vi utvecklat Västtrafik To Go, säger Lars Backström.

Västtrafik To Go är ett komplement till Västtrafiks övriga kort och biljetter och erbjuder nya möjligheter för den som vill resa med biljetten i mobilen. Appen gör det enkelt att snabbt hitta rätt biljett genom att ge förslag utifrån tidigare köp och var man befinner sig.

– Vi kommer att fortsätta utveckla Västtrafik To Go och skapa nya smarta tjänster tillsammans med våra kunder. Det här är bara början, avslutar Lars Backström.

För mer information och intervjuförfrågningar:
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.