​Västtrafiks årsredovisning 2015

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2016 12:07 CET

”Digitaliseringen gör att vi kan erbjuda kunderna fler och bättre individuella tjänster. Trots att det handlar om massproducerad kollektivtrafik ska kunden känna det här passar mig”, skriver vd Lars Backström i Västtrafiks årsredovisning.

Digitaliseringen är en av flera globala trender som påverkar synen på resande och kollektivtrafik. I Västtrafiks årsredovisning kan man läsa om fler viktiga trender och vad de innebär för morgondagens hållbara resande. Vi berättar bland annat också om Västtrafiks arbete med att skapa bättre kundmöten och att göra kollektivtrafiken attraktiv för nya grupper.

Västtrafiks årsredovisning laddar du ner genom att klicka på länken nedan.

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.