Växjös första snabbladdare för elbilar invigd

Växjös första snabbladdare för elbilar invigd

Nu säger Växjö Energi välkommen till alla som snabbt vill ladda sin elbil. Med den nya snabbladdaren tar det bara 20 minuter att ladda bilen.

Den 29 oktober invigdes Växjös första snabbladdare som är placerad vid Växjö Energis kontor på Kvarnvägen 35. Kommunstyrelsens ordförande Bo Frank laddade, tillsammans med Växjö Energis vd Erik Tellgren, den första elbilen i snabbladdaren och därmed var den invigd.

– Vi på Växjö Energi har idag många elbilar som vi använder i vår verksamhet. Med hjälp av snabbladdaren kan vi byta ut ännu fler av våra bilar till elbilar. Vi vill samtidigt uppmuntra till att fler i Växjö väljer att köra elbil, berättar Mats Lundin, affärsområdeschef Elnät.

Alla är välkomna att ladda sina elbilar i laddstationen där det finns olika typer av laddmöjligheter. Vi har sett till att det finns uttag för alla bilar på dagens marknad. Växjö Energi bjuder på elen tillsvidare!

Växjö Energi AB (Veab) erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme, fjärrkyla samt energitjänster i Växjö kommun. Genom vårt dotterbolag Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Växjö Energi ägs av Växjö kommun och 2014 var omsättningen 650 miljoner kronor.