Emiliana - “The Green Company of the Year 2012!”

Emiliana - “The Green Company of the Year 2012!”

Utmärkelsen tilldelades Emiliana av  den Brittiska tidningen;  “The Drinks Business” och är en av de mest prestigefyllda i sin kategori.

Emiliana Organic Vineyards målsättning är att bli Chiles första producent som endast arbetar med högkvalitativa viner, gjorda av  100% ekologiskt odlade druvor.  Vinhuset arbetar även med övriga miljöfrågor på alla nivåer, alltifrån energieffektivisering till ”Corporate Social Responsibility” (CSR).

Se bifogade filer för mer information om priset, Emiliana och dess viner.

VCT Sweden AB är ett dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A., en av Sydamerikas största-, och världens femte största vinproducent. VCT Sweden grundades 2009 och har kommit att bli en av Sveriges största vinimportörer. Med ett helhjärtat fokus på viner från Chile, Argentina, Sydafrika och USA erbjuder vi ett brett sortiment av viner för alla tillfällen. Våra viner hittar du främst på Systembolaget men även på ett flertal restauranger runt om i landet.