Ekologiska Adobe – nu i ny "tuppig" design

Ekologiska Adobe – nu i ny "tuppig" design

Nu byter Adobes viner design! De nya etiketterna pryds av en stolt topp, symbolisk och majestätisk men även ett högst reellt inslag på Emilianas ekologiska vingårdar. Tuppar och hönor håller jorden ren från skadliga fjärilslarver och bidrar med naturligt gödsel av högsta kvalitet, därmed är de viktiga medhjälpare för att upprätthålla vingårdarnas ekologiska balans.

En fjäderklädd medarbetare på Emilianas vingård i Casablanca, Chile.

Adobe är Emilianas Reserva-linje där fokus är att lyfta fram varje druvsorts och vingårds unika karaktär. På Systembolaget har Adobe Reserva funnits sedan 2006 då Adobe Cabernet Sauvignon lanserades; sedan dess har portföljen utökats med vitt och rosé. Alla Adobes viner är veganvänliga och kommer i miljövänliga lättviktsflaskor. Upptäck Adobes viner här.

Adobe Cabernet Sauvignon har doft av jordgubbar och svarta vinbär samt en touch av örter. Smaken är frisk och fruktig och vinet har en bra struktur, välbalanserade tanniner och lång eftersmak. Passar perfekt till pasta bolognese, cannelloni eller grillat nötkött.
Art.nr.: 6853
Se här i vilka Systembolagsbutiker du hittar vinet.

Adobe Rosé har en fräsch, fruktig doft av smultron och lime. Torr, frisk smak med inslag av röda vinbär, grapefrukt och en liten örtighet. Ett idealiskt aperitif- och mingelvin som även passar bra till matigare sallader eller skaldjur. Prova gärna till en klassisk räksmörgås.
Art.nr.: 6357
Se här i vilka Systembolagsbutiker du hittar vinet.

Adobe Sauvignon Blanc är ett friskt, välbalanserat och aromatiskt vin med doft och smak av fläder, svartvinbärsblad och citrus samt en touch av örter. Passar utmärkt som aperitif samt till lättare rätter av vit fisk och skaldjur.
Art.nr.: 2759
Tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment.

Emiliana Organic Vineyards grundades 1986 och har kommit att bli världens största producent av ekologiska viner. Hos Emiliana är man övertygade om att hållbara, ekologiska och biodynamiska jordbruksmetoder skapar friskare och mer produktiva vingårdar som i sin tur ger högre druvkvalitet med en unik karaktär. Vinhusets arbete baseras på två grundläggande principer; omsorg om miljön och respekt för sina anställda.

VCT Sweden, dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A grundades i januari 2009. Concha y Toro S.A är Sydamerikas största exportföretag av vin och världens sjätte största vinproducent. Med ett helhjärtat fokus på viner från Sydamerika och USA erbjuder vi ett brett sortiment från bland annat Casillero del Diablo, Trio, Sunrise, Viña Maipo och Trivento. Vi erbjuder även ekologiska viner från Emiliana i Chile och Bonterra i Kalifornien.