GODKÄND UTBILDNINGSANORDNARE AV AFA

GODKÄND UTBILDNINGSANORDNARE AV AFA FÖRSÄKRING VILKET INNEBÄR ATT NI SOM FÖRETAG KAN FÅ ERSÄTTNING FÖR ERA UTBILDNINGSKOSTNADER.

Godkänd utbildningsanordnare innebär att du som har eller arbetar på ett privat företag och anlitar oss för arbetsmiljöutbildning har möjlighet att få ersättning för sina utbildningskostnader från AFA Försäkring. Företaget som köper utbildning måste ha minst en anställd och även ha tecknat TFA (Trygghetsförsäkring vid arbetsskada). Ersättningen betalas i form av stöd för arbetsmiljöutbildning.

Stöd kan beviljas för:

• grund- eller vidareutbildning för chefer
  • vidareutbildning för skyddsombud/arbetsmiljöombud.

Stödet omfattar kursavgifter och i de fall som utbildningar inte kan genomföras i närområdet kan ersättning för resor, kost och logi lämnas utifrån fastställda principer. För kursavgift lämnas ersättning upp till maximalt 5 000 kr/person för endagsutbildning, 8 000 kr/person för tvådagarsutbildning och 10 000 kr/person för tredagarsutbildning. Per företag är ersättningstaket 350 000 kr per kalenderår. Stöd för en och samma anställd kan lämnas för högst sex dagar per kalenderår. Se AFA, så går det till och läs mer och ansök hos AFA.

Gäller både för digitala utbildningar, öppna företagsinterna och vår nya certifierade handledarutbildning.

Nu lägger alla höstens öppna utbildningar som vi håller i Nacka Strand i Stockholm uppe på ämnesområdet Psykosocial arbetsmiljö. Som arbetsgivare finns det en en krav att ni har kompetens inom företaget enligt den nya föreskriften. Ta nu tillfället i akt och få kunskap och ny kompetens! Komplettera gärna öppen utbildning med digitala utbildningar. Det gör att du få fördjupning i ämnet.

Se hela vårt breda utbildningsutbud här.
Du kan välja mellan diplomerade onlineutbildningar, webbkurser, böcker,- både som e-böcker eller böcker i print. Få hjälp i ditt arbete med checklistor och rapporter.

ERBJUDANDE JUST NU!

Arbetsmiljö Bok - 100% Hälsa på jobbet

BOKA IN DIG/ER INNAN DEN 12 AUGUSTI OCH FÅ BOKEN 100% HÄLSA PÅ JOBBET! VÄRDE 200 KR.

Anmäl dig till utbildningen 25 augusti 2016 kl 09:00 – 16:00
Anmäl dig till utbildningen 28 september 2016 kl 09:00 – 16:00
Anmäl dig till utbildningen 26 oktober 2016 kl 09:00 – 16:00
Anmäl dig till utbildningen 10 november 2016 kl 09:00 – 16:0 Anmäl dig till utbildningen 6 december 2016 kl 09:00 – 16:00

Välkommen till våra utbildningar!