Klassiskt jubileumskök för moderna hem

Vedum tjuvstartar sitt 100–årsjubileum med klassiska köket Alice Anno 2019. Tanken är att visualisera att Vedum funnits i 100 år under 2019, samtidigt som köket är helt samtida vad gäller funktion och design.

Under 2019 fyller Vedum 100 år och firar bland annat med jubileumsköket Alice Anno 2019.

− Det är ett klassiskt svenskt kök med moderna funktioner och luckan Alice i olika vitrinutföranden som gör att köket känns ljust, luftigt och dynamiskt, säger Vedums konceptansvariga marknadsförare Jenny Andersson.

För att skapa den klassiska stilen har köket porslinsho och blandare i traditionell design. Hällen med inbyggd fläkt är en samtida funktion som ger köket ett öppet, stilrent uttryck. Och bänkskivan i kompositsten ser ut som natursten och är enkel att rengöra och underhålla.

− Vi har även arbetat med hörnskafferi som ger massor av förvaring, och så har vi valt platsbyggda sittplatser för att göra det här till ett kök där hela familjen kan umgås, säger Jenny Andersson.

I fokus!
Skåpkaruseller, invändiga lådor i skåp och skafferilösning i hörnskåp ger maximalt med förvaring.

Tips!
Komplettera den klassiska stilen med moderna funktioner. Häll med inbyggd fläkt gör att köket känns stilrent och öppet.

2019 fyller Vedum Kök & Bad 100 år. Företaget grundades 1919 av Viktor Lindberg och ägs i dag av bröderna Magnus och Niklas Efraimsson. Vi finns sedan starten i Vedum, Västergötland. Vår vision är att tillverka fina, funktionella och flexibla inredningar med hög kvalitet och idag har vi Sveriges mest kompletta sortiment för kök, bad, förvaring och tvättstugor. Vedum har 460 medarbetare och omsatte under 2017 cirka 740 miljoner kronorwww.vedum.se