Lantlig känsla med klassiska detaljer

Lantlig känsla med klassiska detaljer

Den lantliga stilen är en av årets stora trender. Nya Alice från Vedum är ett härligt lantkök med klassiska detaljer som hörnskafferi, öppna hyllor, vitrin och blandare i gammaldags stil. Här finns plats för både långkok och snabbfika runt köksön.

Tanken med Vedums kökssortiment är att det ska finnas inspirerande och trendriktiga kök för olika personligheter och smaker. Här finns allt från det klassiska och lantliga till det moderna och stilrena. En av årets nyheter är luckan Alice.

– Den lantliga trenden är på stark frammarsch. Alice har ett traditionellt uttryck och en gedigen kvalitet som gör den perfekt för alla som vill ha ett ljust kök med en gammaldags stil, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Taggar

Vedum Kök & Bad inreder de skandinaviska hemmen med vacker, funktionell och långsiktig design. Det 100-åriga familjeföretaget utvecklar och tillverkar allt från kök och badrum, till tvättstuga och förvaring. Bolaget ägs av bröderna Magnus Efraimsson och Niklas Efraimsson och är Sveriges största familjeägda företag i sin bransch, med runt 460 anställda och med en årlig omsättning på cirka 775 miljoner kronor. Fabriken och huvudkontoret finns fortfarande kvar i det lilla västsvenska samhället Vedum, där allting började för 100 år sedan. Vedum har egna utställningar i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Linköping, Malmö och i Vedum, samt återförsäljare inom bad över hela landet.Besök www.vedum.se för mer information.