Skandinavisk tradition med industrikänsla

Med hjälp av luckan Maja i trendigt mellangrå har Vedum nu gjort ett kök som är inspirerat av naturmaterial och kryddat med industrikänsla.

– Skandinavisk tradition i en lite mer avskalad och stilren variant, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Natur och industri är två aktuella inredningstrender och i ett nytt kök med luckan Maja har Vedum kombinerat de två uttrycken och skapat en ljus, luftig och inbjudande miljö.

– Svala mellangrå toner och handtagslösa luckor ger ett stilrent intryck i kombination med ett mjukare utseende i vitrinskåpets gråtonade glas och läderhandtag, säger Marianne Färlin.

Inramningssystemet gör att köket känns platsbyggt, och köksön skapar extra förvaringsutrymme, mer arbetsyta och blir en självklar samlingsplats i köket.

– En annan stark trend som vi ser är att människor söker mångfald och personliga uttryck och vårt breda sortiment gör att valmöjligheterna alltid är stora, säger Marianne Färlin.

I fokus
Inramningssystemet gör att du kan skapa ett klassiskt kök med innanförliggande luckor och platsbyggd känsla.

Tips
Ett vitrinskåp med gråtonade glas och läderhandtag är en snygg separat förvaring, även i ditt befintliga kök.

Vedum Kök & Bad utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer inredning för kök, badrum, tvättstuga och förvaring. Bolaget grundades 1919 och är Sveriges största familjeägda företag i sin bransch med 450 anställda och en omsättning 2016 på cirka 630 miljoner kronor. Vedum Kök & Bad ägs av bröderna Magnus Efraimsson och Niklas Efraimsson. Huvudkontor och fabrik ligger i Vedum, Västergötland. www.vedum.se