Miljömärkt lim för proffs med pressat schema

Tid är alltid en viktig faktor när professionella användare väljer kemprodukter. S-Bond 2K från VEIDEC är ett miljömärkt problemlösarlim som ger dig full kontroll över ditt arbete.

Är extremt snabba lösningar i krävande miljöer vardagsmat för dig? Eller behöver du problemlösa effektivt då och då, men alltid med höga krav på resultatet? Med S-Bond 2K från VEIDEC limmar du snabbt och med mycket hög hållfasthet på praktiskt taget alla material, helt utan lösningsmedel eller andra farliga ämnen.

– Vi ville ta fram ett verktyg som gör att proffsanvändare inom 60 minuter kan lösa uppgifter och lämna över arbeten som är helt klara och genomhärdade. S-Bond 2K är ett tvåkomponentslim som levererar på alla dessa punkter. Vi ser att våra kunder får kraftigt minskade ställtider, snabbare igångkörning och färre reklamationer, säger Hans Pettersson, produktchef på VEIDEC.

Jobbar du i en kall och torr miljö? Det innebär problem om du använder vissa enkomponentslim, eftersom härdningen tar lång tid eller avstannar helt. Med S-Bond 2K får du ett säkert och kontrollerat resultat, oberoende av temperatur (över 5° C) och luftfuktighet. Limmet genomhärdar på en timme, oavsett ytans storlek eller fogens bredd.

– Allt fler företag och konsumenter förväntar sig att kemprodukter är säkra för användaren och inte skadar miljön. S-Bond 2K lever upp till de högt ställda kraven i Green World-märkningen. Det uppfyller också kriterierna och är listad i Svanens materialdatabas och i BASTA, säger Hans Pettersson.

• Kemikalieindustri

• lim
  • arbetsmiljö
  • green world
  • s-bond 2k
  • isocyanatfritt

Om VEIDEC AB
VEIDEC AB är ett svenskt företag som utvecklar avancerade kemprodukter för reparation och underhåll, med fokus på kvalitet, användarens hälsa och vår miljö. För närvarande används våra produkter av professionella yrkespersoner i 18 länder i Europa.

Hans Pettersson

Produktchef VEIDEC 070-697 79 47