BRA Bygg har tecknat avtal om byggnation och renovering av BLUEHOTEL

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2019 08:05 CEST

lllustration: ESS Group

BRA Bygg har fått uppdraget för ESS GROUP samt Gillesvik Fastigheter att i samverkan utföra ombyggnation samt nybyggnation av BLUEHOTEL på Lidingö.

Avtalet innefattar totalrenovering av befintlig fastighet om 5700m2, nybyggnation på 2700m2 vilken omfattar nya rum mm samt nya pooler. Byggnationen planeras vara färdigställd våren 2020.

Total yta som berörs av byggnationen är ca 8400m2 med ett ordervärde på ca 170 miljoner.

- Vi har haft ett mycket bra samarbete med ESS GROUP under många år och ser fram emot ännu ett fint projekt tillsammans, säger Magnus Andersson Avd. Chef på BRA Bygg.

För eventuell ytterligare information kontakta:

Magnus Riemer, CEO Billström Riemer Andersson Bygg AB

Tel. 031-89 44 02, magnus.riemer@brabygg.se

Det går även att besöka bolaget hemsida för vidare bolagsinformation:

www.brabygg.se

Billström Riemer Andersson AB är ett Göteborgs baserat byggföretag med en omsättning på 1,5mijarder och 250 anställda.

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är ett av Skandinaviens största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 000 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2017 en omsättning på ca 32 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 000 anställda och en omsättning på ca 10 miljarder SEK (2017). _____________________________________________________________________________________________________________