Byggfest och fotboll på Kalkbrottet

11 oktober 2010 - Limhamn
Fotograf: Andreas Offesson

Ilmar Reepalu och representanter från LdB FC fanns på plats när Veidekke bjöd in till bygglunch på Kalkbrottet. Dagen till ära var vädret det allra bästa och naturen visade upp sig i vackra höstfärger.

Norskägda Veidekke är en av byggherrarna på Kalkbrottet i Limhamn och planerar såväl lägenheter som radhus. Kommunstyrelsen ordförande Ilmar Reepalu beskrev Malmö som en stad i förvandling, vilket tydligt märks på Kalkbrottet i Limhamn. Här hämtades tidigare kalk till cementfabriken som bidrog till att sätta Malmö på kartan. Idag är brottet ett naturskyddat område med en spektakulär vy. Inom kort är det även vara den nya hemadressen för flera av de intressenter som besökte platsen. Han underströk även betydelsen av nya bostäder för att stimulera flyttkedjan. I Malmö ökar befolkningen radikalt och behovet av bostäder är stort.

Veidekke bjöd in till bygglunch för att berätta om byggplanerna, presenterade sig och sina visioner samt markerade att byggandet nu är i full gång.

Som stolt sponsor till LdB FC lämnades ordet till informationsansvarige Jenny Henrichson som informerade om samarbetet med LdB For Life i Sydafrika för att via tjejfotbollen bistå i kampen mot AIDS.

Veidekke är Skandinaviens fjärde största byggföretag och en samhällsbyggare på framkant. Med ett utvecklat miljökoncept, Tellhus® vill man vara med och bygga ett bättre Malmö.

För mer information vänligen kontakta:
Claes Jeppsson, regionchef Skåne, Veidekke Bostad AB, 046-19 94 45

• nyproduktion
  • limhamn
  • kalkbrottet
  • ilmar reepalu
  • veidekke bostad
  • claes jeppsson

Sedan år 2000 har vi utmanat den svenska byggbranschen. Med tydliga värderingar, delägarskap och medarbetarinvolvering har vi befäst vår plats på kartan och på vägen har vi nog fått ett och annat ögonbryn att skjuta i höjden. Veidekke startade 1936 och är idag Skandinaviens fjärde största byggföretag. Vår affärsidé är enkel men förbluffande unik. Vi bygger vackra, genomtänkta och funktionella hem till ett attraktivt pris. Nu fortsätter vi att satsa på bostäder som både är attraktiva för våra kunder och hållbara ur ett klimatperspektiv.

_______________________________________________________________________________________________________ Veidekke Bostad AB. Kalkstensvägen 2, SE-224 78 Lund, tfn +46 46 19 94 00 E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se