Byggstart för VeidekkeFLEX-radhus i Mariefred

Idag byggstartar Veidekke Bostad projektet Marielundsviken i Mariefred som omfattar totalt 36 VeidekkeFLEX-radhus. De nya bostäderna byggs i ett nytt radhusområde intill Läggesta station som ligger ett par kilometer från Mariefred. Radhusen har en flexibel planlösning från 92 till 102 m2 och första inflyttning beräknas ske i december 2019.

Det här är en viktig milstolpe för projektet och det känns oerhört bra att vi nu kan börja bygga de nya FLEX-radhusen i Marielundsviken. Vi har haft ett stort intresse för projektet och 12 av 18 radhus i den första etappen är redan sålda, säger Mats Fryxell, regionchef för VeidekkeFLEX.

Radhusen i Marielundsviken är väl genomarbetade både till estetik och funktion. De byggs i ett familjevänligt villaområde med närhet till natur och vatten, skolor och kommunikationer. Den flexibla planlösningen i FLEX-radhusen gör det möjligt att få tre till fem rum inom samma volym och ger även möjlighet till dubbel takhöjd, vilket är något som bidrar till att bostäderna är attraktiva för många olika målgrupper.

Vi strävar alltid efter att skapa attraktiva bostäder och boendemiljöer med fokus på god gestaltning och genomtänkt funktion. Radhusen i Marielundsviken är flexibla och väldigt prisvärda, vilket är saker som vi upplever att många värdesätter högt. Byggstartsbeslutet medför att vi kommer att säljstarta den andra etappen av projektet inom kort, säger Jonas Keide, försäljningschef för VeidekkeFLEX.

För mer information om projektet Marielundsviken och VeidekkeFLEX, vänligen besök:

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mats Fryxell, regionchef VeidekkeFLEX, 070-602 18 87
Jonas Keide, försäljningschef VeidekkeFLEX, 072-221 71 58
Jonas Engelblom, kommunikationschef Veidekke Bostad, 070-222 92 23

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är ett av Skandinaviens största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 000 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2017 en omsättning på ca 32 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 000 anställda och en omsättning på ca 10 miljarder SEK (2017). _____________________________________________________________________________________________________________