Nybyggnation säljer i Hills Villastad

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2019 08:30 CEST

Hills Villastad

Hills Villastad är ett helt nytt bostadsområde i sydvästra Mölndal som utvecklas i ett samarbete mellan Veidekke Bostad och Hills Golf & Sports Club. Här bor man nära city i en unik oas, där naturen och den aktiva fritiden finns direkt utanför dörren. Det första området i Hills Villastad är nästan färdiginflyttat och endast fyra villor är kvar till försäljning. I det andra området, som säljstartades för mindre än en månad sedan, har redan 14 av 16 hus sålts till de kunder som på förhand anmält sitt intresse för projektet.

Planeringen och placeringen av bostäderna i kombination med en ny produkt, småhus i bostadsrättsform, är nyckeln i succéförsäljningen. Rad- och parhusen har fyra sovrum på det övre planet och det finns en flexibilitet i tillval även för planlösningarna. Det är saker som har varit uppskattade av många köpare, säger Melissa Mahan, försäljningschef för region Väst på Veidekke Bostad

Den 29e april påbörjades förhandsförsäljningen av sju fristående villor som erbjuds till de intressenter som anmält sitt intresse för projektet. Villorna är till planlösning och yta nästan identiska med parhusen men säljs som äganderätter med färdig trädgård, carport och hus. Ytterligare 20 rad- och parhus kommer att släppas till försäljning under våren och sommaren 2019. Under hösten släpps även ett antal bostadsrättslägenheter till försäljning.

Husens läge ute vid Hills golfbana är verkligen unikt och det tror vi är främsta anledningen till att Hills Villastad med sina olika etapper säljer så enormt bra.Till Hills flyttar många för att få golf, paddel, gym och ett aktivt klubbliv direkt utanför tomtgränsen, men även för lugnet och närheten till naturen, säger Mats Sterner, VD för Hills Golf & Sports Club

För mer information om projektet, vänligen besök:

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Melissa Mahan, försäljningschef Väst Veidekke Bostad, 072-227 94 34
Jonas Engelblom, kommunikationschef Veidekke Bostad, 070-222 92 23

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 600 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2018 en omsättning på ca 35,6 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 400 anställda och en omsättning på ca 10,9 miljarder SEK (2018). _____________________________________________________________________________________________________________